Как новите “Реакции” на Facebook работят и какво означава това за маркетингa?
Facebook официално пусна нова функция, наречена “Реакции” на потребителите, в целия свят. Новата функция служи като продължение на бутона “Харесвам”. Сега, вместо само да може да се харесва поста, Facebook потребителите могат да избират от шест различни емоционални реакции: харесва, любов, Haha, Уау, тъжен и ядосан. Защо е необходима промяната? Продуктовия директор на Facebook Geoff Teehan пише в публикация на Medium , че не всичко което се споделя е писано да бъде харесвано. Постове, като например смъртта на кучето ти или статия за неприятна политика ще предизвика една единствена емоция в потребителите, а именно тъга, за това защо да се ограничим само с “харесва”? Същото се отнася за фирмените Facebook профили, което ще отвори нови врати за социалния маркетинг . Сега, когато сме имали известно време, за да реагираме на тази нова функция, ние си правим изводи за въздействието на тези нови бутони и какъв ефект могат да имат върху маркетинга и потребителското поведение.
Как “Реакциите” работят?
Новите бутони за реакцията са вече достъпни за всеки. Те също така са лесни за използване. За да реагирате на Facebook публикация, задръжте курсора върху традиционния бутон “Харесвам” и ще се разкрият шестте нови емоционални икони: Харесвам, Любов, Haha, Уау, Тъга, и Ядосан. За мобилното приложение принципа е същия, задръжте пръста си върху бутона Харесвам, докато се появят шестте опции. След това, изберете икона чрез потупване върху него. Актът на взаимодействие може да изглежда прост, но има някои нюанси на функционалност – особено на това, как ще бъде анализирано по отношение на маркетинга. Ето какво знаем досега: Реакциите се преброяват така, както Харесванията. Според съобщение на “Facebook “ако някой използва реакция, Facebook ще си направи извод, че човек иска да види повече от този вид пост”. С други думи, ако се реагира на публикация с “ядосан” иконата, авторът на поста ще знае, кои постове са подходящи за аудиторията му и кои не се харесват. Но има и друга гледна точка, че хората искат да видят постове, които ще ги направят ядосани, точно както те искат да видят постовете, които ще ги направят щастливи. Ще следим за новостите, за да можем да разкажем и на вас, дали Facebook ще реши да ги категоризира в различна статистика в зависимост от реакцията. Ограничени анализи Към момента, не можете да видите общите тенденции на реакциите на вашата бизнес страница във Facebook. Така че, ако сте администратор на бизнес страница и искате да видите броя на хората, които са реагирали с иконата “тъжен” на постовете ви например, и погледнете статистиката само за определен пост на който са използвани различни реакции, ще видите че Facebook приема всички реакции за една и съща, и статистиката е обща. Вие не можете да премахвате реакцията на потребителите Сега, когато имаме по-добро разбиране на това как новите реакциите работят, нека да поговорим за това, какво означават за маркетинга.
Как Facebook Реакциите влият на маркетинга?
От пускането на facebook реакциите, фирмите имат по голям контрол и обратна връзка с аудиторията си. Те могат да следят как потребителите реагират на техните продукти, постове, реклами и т.н.. По този начин вникват по дълбоко в това как аудиторията взаимодейства със съдържанието на страницата – което дава възможност за тестване и експериментиране. Ето няколко идеи, за това как маркетолозите могат да получат по-добро вникване в тяхната публика чрез реакциите: 1. Тест, с който да видите дали постове с определени типове реакции са по-ефективни. Можем да следим постовете, които имат повече реакции от типа Любов – дали са повече харесвани, повече споделени или повече коментирани. Същото може да се направи за постовете с реакция “ядосан”(тоест негативна реакция). Така в зависимост каква комуникация търсите, ще знаете при какви постове, как реагира вашата аудитория и кои постове са по ефективни, негативни или позитивни. 2. Тествайте силата на “любов”. В книгата “Contagious: Why Things Catch On” Jonah Berger пише, че хората са по-склонни да говорят за неща, които обичат. Тествайте тази теория като пуснете кампания, за да видите колко много “любов” можете да съберете от потребителите си. След като стартирате кампания, следете статистиките на страницата Insights, за да видите – кликванията, възгледите и реакциите на кампанията. Помнете: Всяка реакция е по-добра от никаква реакция. Крайната цел, която искате е вашите потребители да са се докоснали до вашите публикации и те да са им направили впечатление. Това е само началото на “реакциите”. Facebook продължава да прави промени, за да добави статистика за всяка реакция, което е изключително важно за търговци като нас , за да можем да опознаем клиентите и аудиторията си, да създаваме подобаващо съдържание, което да комуникира с нашите фенове и последователи. Какво мислите за Facebook “реакциите”? Споделете вашите мисли и въпроси в секцията за коментари по-долу. Не можете да премахвате реакции, като например “тъжен” или “ядосан” от потребителите, които са отговорили на вашия пост, единствено може да редактирате вашите собствени реакции.